کتابخانه عمومی کوثر زیباشهر

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    این وبلاگ جهت معرفی کتابخانه عمومی کوثر زیباشهر ایجاد گردیده است. شما دوستان گرامی میتوانید اخبارکتابخانه، تازه های کتاب،معرفی کتاب، مسابقات کتابخوانی ،مسابقات فرهنگی،برنامه های بخش کودک،اخبار نهاد کتابخانه های عمومی و دیگر مطالب مفید و خواندنی را در این وبلاگ بخوانید. ساعات کاری کتابخانه: ;کتابخانه همه روزه ساعت 13 الی 19 و پنج شنبه ها از ساعت 8 الی 13:30 باز می باشد. آدرس : اصفهان -زیباشهر- بلوار امام- خ خیام -کتابخانه عمومی کوثر پست الکترونیک: darshori1508@gmail.com شماره تماس: 03152545700

امکانات جانبی

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 1
    بازدید دیروز : 9
    بازدید هفته : 157
    بازدید ماه : 608
    بازدید کل : 87317
    تعداد مطالب : 197
    تعداد نظرات : 0
    تعداد آنلاین : 1

    Alternative content


ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 197
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 1
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 9
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
    آي پي امروز آي پي امروز : 0
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 3
    بازدید هفته بازدید هفته : 157
    بازدید ماه بازدید ماه : 608
    بازدید سال بازدید سال : 1051
    بازدید کلی بازدید کلی : 87317

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.188.175.182
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

قصه گویی به مناسبت روز غذای سالم

  ذغغ


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 9 آبان 1398 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

کاردستی با حضور جمعی از کودکان


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 9 آبان 1398 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

رنگ آمیزی با موضوع هفته دفاع مقدس


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 9 آبان 1398 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

نشست خواندن گروهی

 

نشست خواندن گروهی با حضور 6 تن از اعضای فعال کتابخانه در محل کتابخانه کوثر برگزار گردید. در این نشست، داستان "حسن کچل فروشنده" یکی از داستان های کتاب "حسن کچل و قصه هایش"  به صورت دوره ای توسط بچه ها خوانده شد.

 

از بخش های جالب این نشست تمرین کار فروشندگی توسط بچه ها بود توضیح این که: از بچه ها خواستیم  خودشان را جای حسن کچل بگذارند که دو تا مرغ دارد و به قصد فروش به یکی از بازار های روز رفته است و  مرغ های حسن  را آب کنند و برگردند.

 


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 24 شهريور 1398 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

مسابقه داستان نویسی

 

مسابقه داستان نویسی با حضور تعدادی از علاقه مندان به داستان در محل کتابخانه کوثر برگزار گردید. در این رقابت دوستانه که به مناسبت روز دختر برگزار شد از شرکت کنندگان خواسته شد  با کلمات زیر یک داستانک بنویسند:

دختر،قهرمان،بی معنی،پولدار،زمان،سبز،خوشحالی،معما،دوچرخه،فکر

 

 

برنده مسابقه داستان نویسی با کلمات

 

برگزار شده در تاریخ 13/04/ 1398

 

امیر محمد حسن زاده

 

یک روز یک دختر بیمار به این فکر افتاد که آیا یک بیمار سرطانی می تواند قهرمان شود؟! او کمی فکر کرد و گفت این فکر بی معنی است. کدام دختری را دیده ای که بیمار باشد و قهرمان شود. مادر دختر آمد و گفت: دختر عزیزم! امید یک چیزی است که خودت می توانی به خودت هدیه دهی و همه از این راه توانسته اند قهرمان و پولدار شوند.

دختر خوشحال شد و گفت: اکنون زمان آن رسیده که من هم موفق شوم مادر عزیزم تو زمین مرا که خشک شده بود آب دادی و آن را سر سبز کردی از تو ممنونم! مادر دختر گفت:موفقیت یک معماست که اگر آن را حل کنی مثل یک دوچرخه دنیا به کامت می شود.


تاریخ ارسال پست: شنبه 15 تير 1398 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

مسابقه داستان نویسی

 

 مسابقه داستان نویسی با حضور تعدادی از علاقه مندان به داستان، در کتابخانه کوثر برگزار گردید. از بچه ها خواسته شد داستانکی خیالی با موضوع لنگه کفش بنویسند و هم چنین عنوان مناسبی برای آن انتخاب کنند . 

 

برخی از عنوان هایی که بچه ها برای داستانکشان انتخاب کرده بودند: لنگه کفش پولدار، لنگه کفشی که 24 ساعت همه را اذیت کرد،لنگه کفش زیر ماشین،میرزا عبدول و لنگه کفش

 

در پایان سه نفر توانستند در این مسابقه بیشترین امتیاز را بدست بیاورند

 

حنانه عسگری،آرمین رحیمی ،فاطمه زهرا عسگری

 

 

 


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 3 تير 1398 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

 

 

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

با انتخاب و معرفی 12 اثر به عنوان منابع؛

فراخوان شرکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی منتشر شد

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

دبیرخانه جشنواره کتابخوانی رضوی، فراخوان شرکت در نهمین دوره این جشنواره را با معرفی 12 عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت امام رضا علیه‌السلام، حضرت معصومه سلام‌ الله علیها و حضرت احمدبن موسی علیه‌ السلام با بخش ویژه سیره حضرت ابن‌الرضا امام جواد علیه‌ السلام (که طبق روال هر دوره با هدف افزوده شدن منابع مرتبط با سیره یکی از معصومین(ع) به جشنواره نهم اضافه شده است) برگزار می‌شود.
 
در فراخوان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، 12 کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده که بر این اساس در رده «کودک» (4 تا 12 سال) کتاب‌های «امام رضا علیه‌السلام» نوشته زهرا عبدی از انتشارات جمکران برای متولدین 1386تا 1389، «کبوترها و آهوها» نوشته سید احمد میرزاده از انتشارات به نشر برای متولدین 1390 تا 1394، «فاطمه و فاطمه» (شباهت‌های حضرت معصومه با حضرت زهرا سلام‌الله علیهما) نوشته محمد مهاجرانی از انتشارات زائر برای متولدین 1390 تا 1394 و همچنین در بخش ویژه این رده سنی، کتاب «هشت قصه از امام جواد علیه‌السلام» نوشته حسین فتاحی از انتشارات قدیانی برای متولدین 1386 تا 1389 معرفی شده است.
 
در رده سنی «نوجوان» (13 تا 17 سال) نیز آثاری چون «راز آن بوی شگفت؛ داستانی بر اساس زندگی امام رضا علیه‌السلام» نوشته فریبا کلهر از انتشارات به نشر، «با کبوترهای گنبد؛ سروده‌هایی درباره امام رضا علیه‌السلام برای نوجوانان» نوشته احمد میرزاده از انتشارات به نشر و همچنین در بخش ویژه این رده سنی کتاب «درختی که بال در آورد؛ داستان‌هایی از زندگی امام جواد علیه‌ السلام» نوشته مجید ملامحمدی از انتشارات بوستان کتاب به عنوان منابع جشنواره معرفی شده است.
 
اما در رده سنی «جوان و بزرگسال» (18 سال به بالا) پنج کتاب  «مهارت‌های ارتباط موثر در سیره امام رضا علیه‌السلام» نوشته علی جانفزا  و علی خیاط از انتشارات به نشر، «فصل فیروزه» نوشته محبوبه زارع از انتشارات کتابستان معرفت، «درّ عصمت؛ مروری بر زندگانی حضرت معصومه سلام‌الله علیها» نوشته علی اشرف عبدی از انتشارات زائر، «ابوالفضل نهضت رضوی، زندگانی حضرت احمدبن موسی علیه السلام شاه‌چراغ» نوشته محمدرضا سنگری از انتشارات شاهچراغ و در بخش ویژه این رده سنی نیز کتاب «سیره تقوی؛ ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام جواد علیه‌السلام» نوشته جواد محدثی از انتشارات به نشر معرفی شده است.


 
بخش‌های نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
 
این جشنواره در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، در دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند.
 
مقررات شرکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
 
در بخش «شرایط و مقررات» این فراخوان آمده، شرکت در این جشنواره برای عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی میسّر است و شرکت برای عموم کتابداران علاقه‌مند، تنها در بخش الکترونیک امکان‌پذیر است.
 
راهنمای شرکت در جشنواره برای بخش کودک
 
کودکان برای شرکت در بخش «کودک»، می‌توانند به یکی از دو شیوه‌ «ترسیم نقاشی» و «ارسال فیلم موبایلی» اقدام کنند و با کشیدن نقاشی از جذاب‌ترین بخش مورد علاقه کتاب در برگه‌های مسابقه (که توسط کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور توزیع و پس از تکمیل، تحویل گرفته می‌شود) و یا ارسال یک فیلم موبایلی، شامل معرفی کتاب و یا خواندن بخش‌های جذابی از کتاب، در این جشنواره شرکت کنند.
 
راهنمای شرکت در جشنواره برای بخش نوجوان
 
علاقه‌مندان در بخش «نوجوان» نیز می‌توانند به دو شیوه ترسیم نقاشی از جذاب‌ترین بخش کتاب در برگه‌های مسابقه نقاشی و پاسخگویی به سئوالات چهار گزینه‌ای به صورت مکتوب و الکترونیکی بر اساس کتاب‌های معرفی شده در جشنواره و همچنین ارسال یک فیلم موبایلی، شامل معرفی کتاب دلخواه اعم از منابع جشنواره و منابع آزاد مرتبط با موضوع در جمع یا گروه‌های مختلف (دوستان، خانواده، همکاران و...) از طریق سایت در این جشنواره شرکت کنند.
 
راهنمای شرکت در جشنواره برای بخش جوان و بزرگسال
 
بر اساس فراخوان منتشر شده علاقه‌مندان به شرکت در بخش «جوان و بزرگسال» می‌توانند از سه شیوه‌ مختلف در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند. شیوه اول، مطالعه کتاب‌های معرفی شده جشنواره و پاسخگویی به سوالات چهار گزینه‌ای بصورت مکتوب یا الکترونیک؛ شیوه دوم، ارسال فیلم موبایلی از معرفی کتاب دلخواه (اعم از منابع جشنواره و منابع آزاد مرتبط به جشنواره در جمع یا گروه‌های مختلف (دوستان، خانواده، همکاران و...) از طریق سایت و شیوه سوم ارسال معرفی کتاب دلخواه، تصویر و مشخصات آن (به صورت متنی) در حد یک پاراگراف ( 350 کلمه) از طریق سایت.
 
تقدیر از برگزیدگان در بخش ملی
 
برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح «ملی» و «شهرستانی» معرفی و با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی از آنها تجلیل خواهد شد.
 
بر این اساس در سطح ملی از 80 نفر به عنوان برگزیدگان فردی تجلیل می‌شود که به ترتیب در رده سنی «کودک» ده برگزیده در بخش نقاشی و ده برگزیده در بخش پویش مجازی(با اهدای 2 میلیون ریال)، در رده سنی «نوجوان» ده برگزیده در بخش مکتوب (با اهدای 2 میلیون ریال)، ده برگزیده در بخش پویش کتابخوان (با اهدای 2.5 میلیون ریال) و ده برگزیده در بخش نقاشی (با اهدای 3 میلیون ریال) و همچنین در رده سنی «جوان و بزرگسال» ده برگزیده در بخش مکتوب، ده برگزیده در بخش معرفی کتاب و ده برگزیده در بخش پویش کتابخوان(با اهدای 2.5 میلیون ریال)، معرفی و تجلیل می‌شوند.
 
همچنین در این جشنواره از هشت خانواده برتر با اهدای لوح سپاس، تندیس جشنواره و مبالغ نقدی تجلیل می‌شود که بر این اساس از دو خانواده 2نفره (با اهدای 6 میلیون ریال)، دو خانواده 3 نفره‌ (با اهدای 9 میلیون ریال)، دو خانواده 4 نفره(با اهدای 12 میلیون ریال) و دو خانواده 5 نفر به بالا (با اهدای 15 میلیون ریال) تجلیل خواهد شد.
 
تقدیر از برگزیدگان در بخش شهرستانی
 
این جشنواره در سطح شهرستانی نیز با توجه به تعداد کتابخانه‌های شهرستان و میزان شرکت کننده، از 8 برگزیده تجلیل خواهد کرد که بر این اساس در رده سنی «کودک» یک برگزیده در بخش نقاشی و یک برگزیده در بخش پویش مجازی (با اهدای 500 هزار ریال)، در رده سنی «نوجوان» یک برگزیده در بخش مکتوب (با اهدای 500 هزار ریال)، یک برگزیده در بخش پویش کتابخوان (با اهدای 750 هزار ریال) و یک برگزیده در بخش نقاشی (با اهدای یک میلیون ریال) و همچنین در رده سنی «جوان و بزرگسال» یک برگزیده در بخش مکتوب (با اهدای 800 هزار ریال)، یک برگزیده در بخش معرفی کتاب و یک برگزیده در بخش پویش کتابخوان(با اهدای 1.5 میلیون ریال)، معرفی و تجلیل می‌شوند.
 
همچنین در این بخش از 2 خانواده برتر در هر شهرستان (فارغ از تعداد نفرات) با اهدای لوح سپاس، تندیس جشنواره و مبالغ نقدی تقدیر می‌شود که بر این اساس، از دو خانواده 2نفره (با اهدای 2 میلیون ریال)، دو خانواده 3 نفره‌ (با اهدای 3 میلیون ریال)، دو خانواده 4 نفره(با اهدای 4 میلیون ریال) و دو خانواده 5 نفر به بالا (با اهدای 5 میلیون ریال) تجلیل خواهد شد.
 
نحوه دریافت منابع نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
 
علاقمندان برای دریافت فایل کتاب‌ها می‌توانند به آدرس www.razavi.iranpl.ir مراجعه و یا جهت دریافت امانی کتاب‌های مسابقه به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.      
 
نحوه ارسال آثار به نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
شرکت کنندگان می توانند علاوه بر ارسال آثار از طریق الکترونیک آثار مکتوب خود را به نزدیک‌ ترین کتابخانه عمومی محل زندگی شان تحویل دهند.

نشانی دبیرخانه

 تهران، بلوار کشاورز، تقاطع فلسطین، خیابان شهید کبکانیان، خیابان شهید طباطبایی‌رفیعی، نبش کوچه شهید نوری (کامبیز)، پلاک 18، معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی، اداره‌کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی.

 رایانامه:  razavi@iranpl.ir / شماره تماس: 88951493 / درگاه الکترونیکی: www.razavi.iranpl.ir

 
برای اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان جشنواره اینجا را ببینید.

گفتنی است بعد از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی زیر نظر بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) و با همکاری دستگاه‌های مختلف در سطح کشور در سالهای گذشته، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سه دوره اخیر (دوره ششم، هفتم و هشتم) متولی برگزاری این جشنواره بوده است. بر این اساس در دوره ششم بیش از 238 هزار نفر، در دوره هفتم 648 هزار و 228 نفر و در هشتمین دوره که سال گذشته برگزار شد با رشدی 32 درصدی، 858 هزار 695 نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشتند.

 

تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 23 خرداد 1398 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

معرفی کتاب های نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

 

معرفی کتاب/ نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

مهارت‌های ارتباط مؤثر در سیره امام رضا(ع)

منابع جشنواره

کتاب مهارت‌های ارتباط مؤثر در سیره امام رضا(ع) به مقولۀ ارتباط گرفتن و تأثیرگذاری در برقراری ارتباط می پردازد.

کتاب: مهارت‌های ارتباط مؤثر در سیره امام رضا(ع)

نویسنده: علی جانفزا و علی خیاط

انتشارات: به نشر

 

احسان رضایی- در سال های اخیر، کتابهای سبک زندگی از جمله آنهایی که پیشنهادهایی برای موفقیت در مراحل مختلف کار و زندگی دارند، در بازار نشر ما فراوان شده اند و استقبال بسیار خوبی هم از این دسته آثار صورت می گیرد. اغلب این آثار، البته ترجمه هستند و معدود آثار تألیفی هم اغلب تحت تأثیر همانها نوشته شده اند. مشکل اصلی که کتاب های ترجمه ای این حوزه دارند، این نکتۀ مهم است که آن آثار در کشور دیگری و برای فرهنگ دیگری نوشته شده اند که اگرچه ممکن است در بعضی از مسایل با فرهنگ ما شباهت و همخوانی داشته باشند، اما در بسیاری از ظرایف و نکات هم با فرهنگ ایرانی اسلامی مغایرت دارند. مؤلف برای جامعۀ خودشان و با توجه به ویژگیهای رفتاری آن جامعه نکاتی را گفته است، اما همان نکات که در آن محیط باعث موفقیت در کار یا زندگی شخصی و اجتماعی هستند، در فرهنگ ما ممکن است طور دیگری فهم شده و نتایج ناگواری به همراه داشته باشند. به این شکل که یا فرد در ارتباط گرفتن با دیگران به مشکل بخورد، یا اینکه به تعارض هایی با جامعه برسد. بنابراین ما نیاز مبرمی به آثاری در حوزۀ سبک زندگی و موفقیت داریم که در کشور خودمان و با توجه به فرهنگ دینی و ایرانی خودمان تألیف شده بود.

کتاب «مهارتهای ارتباط مؤثر در سیرۀ امام رضا(ع)» یک نمونۀ مثال زدنی از همین تلاش های فرهنگی است. کتاب، همانطور که از عنوانش مشخص است، به مقولۀ ارتباط گرفتن و تأثیرگذاری در برقراری ارتباط می پردازد. مؤلفان در اینجا برای پیشنهاد روش های موفقیت در برقراری ارتباط، به سراغ احادیث و سیرۀ عملی امام هشتم، حضرت رضا (ع) رفته اند و آموزه های آن حضرت را به عنوان منبعی کاملاً مناسب برای الگو گرفتن انتخاب کرده اند. کتاب، سه فصل دارد. در فصل اول مبانی بحث و روشهای ارتباطی خود حضرت(ع) بررسی شده است. دو فصل بعدی که بخش عملی کتاب هستند، «عوامل برقراری ارتباط مؤثر در گفتار و رفتار امام رضا(ع)» و «بازدارنده های ارتباط در گفتار و رفتار امام رضا(ع)» هستند. مجموعه ای از «چه باید کرد؟» و «چه نباید کرد؟»ها. دقت در فهرست همین دو بخش، نشان از دسته بندی خوب کتاب و کاربردی بودن آن دارد. مثلاً در فصل دوم و عوامل برقراری ارتباط مؤثر، این موارد به عنوان زیرساخته ای یک ارتباط خوب شمرده شده اند: مثبت نگری، توجه به رعایت اصول و عقاید، خصوصیات فردی، اعتمادآفرینی، سخن نیکو گفتن، گوش دادن پویا، استفادۀ بجا از سرزنش و غضب. یعنی اینها مواردی هستند که فرد باید درون خودش برای شکل گیری یک ارتباط رعایت کند. 
سپس در ادامۀ همین فصل در بخش عوامل رفتاری ارتباط مؤثر، مواردی که بین طرفین رعایت شود به این شکل معرفی شده اند: بهره گیری از نشانه های غیرکلامی، انتقال غیرمستقیم پیام، ادب و احترام متقابل، همگامی، هماهنگی قول و عمل، موقعیت شناسی در سخن گفتن و سکوت، ارتباط چهره به چهره (معاشرت)، اولویت شناسی و موقعیت شناسی. 
هر کدام از این مباحث هم خودشان زیرشاخه هایی دارند مثلاً بحث «نشانه های غیرکلامی» شامل تبسم، گریه، حرکات و حالات بدن، نحوۀ انتخاب لباس، آراستن ظاهر، بوی خوش، تأثیر نمادها و هدیه دادن است. در هر کدام از این زیرشاخه ها هم بحث به حدیث یا روایتی از امام هشتم(ع) ارجاع دارد. 
کتاب، تألیف مشترکی است از حجت الاسلام علی خیاط که استاد حوزه و دانشگاه است و علی جانفزا دانشجوی دکتری علوم معارف اسلامی. کتاب نخستین بار در تیرماه 1397  منتشر شده و ظرف 9 ماه گذشته به چاپ ششم رسیده است که نشان دهندۀ استقبال خوب مخاطبان از این اثر است. 


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 23 خرداد 1398 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

کتاب خوان ماه

 

کتاب های طرح کتاب‌خوان خرداد ماه ۱۳۹۸ معرفی شد

كتابخوان خرداد 98

کتاب‌های «اشغال؛ تصویر سیزدهم»، «حکمرانی حکیمانه»، «پول، خدا، بچه‌ها» و«هزار و سیصد و هجده ۱۳۱۸» در قالب طرح کتاب خوان خرداد ماه ۱۳۹۸ برای استفاده علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، چهار کتاب «اشغال؛ تصویر سیزدهم» اثر محمدرضا ابوالحسنی از انتشارات روایت فتح، «حکمرانی حکیمانه» اثر مصطفی دلشاد تهرانی از انتشارات دریا، «پول، خدا، بچه‌ها» اثر غلامرضا حیدری ابهری از انتشارات جمال و «هزار و سیصد و هجده ۱۳۱۸» گردآوری علی احمد محرابی از انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در طرح کتابخوان خرداد ماه ۱۳۹۸ معرفی شد.

 

اشغال؛ تصویر سیزدهم

پدیدآور: محمدرضا ابوالحسنی

ناشر: روایت فتح/ تعداد صفحات: ۱۰۳

 

«اشغال؛ تصویر سیزدهم» روزهایی از سرگذشت یک شهر را تصویر می‌کند. این کتاب، ماجرای ۴۵  روز سخت و پر التهاب از خرمشهر زمان جنگ است. مطالب این کتاب، تصاویر مستندی از جوانمردی و شجاعت سربازان ایرانی است که با تمام توان، با دشمن متجاوز می‌جنگند تا پارۀ تن وطن را به آغوش او بازگردانند.

لحظات و دقایقی که در این کتاب روایت می‌شود، همگی بر صفحات کتاب تاریخ دفاع مقدس کشور ثبت شده است. لحظاتی که رزمندگان از جان‌گذشتۀ ایران، برای باز پس‌گیری خرمشهر، نه از تانک‌های غول‌پیکر دشمن هراسی دارند و نه پرندگان آهنین بمب‌افکن ترسی به دل‌شان می‌اندازد. هیجان و اضطرابی که در صفحات این کتاب موج می‌زند، به خوبی روزهای ناآرام خرمشهر را نمایان می‌سازد. این‌جا حکایت‌ها می‌خوانید از محمدجهان‌آرا و شیرمردان دیگر که تا پیروزی و بیرون راندن دشمن از خاک عزیز وطن، لحظه‌ای آرام نماندند. در بخش‌هایی از کتاب با مردان و زنان دلاوری همراه خواهید شد که زره از ایمان و اراده‌ی پولادین خود ساخته‌اند و کوچه به کوچه و خیابان به خیابان از پی دشمن متجاوز در حرکت‌اند. مطالعۀ این کتاب را به تمام علاقه‌مندان تاریخ دفاع مقدس پیشنهاد می‌کنیم.


حکمرانی حکیمانه

پدیدآور: مصطفی دلشاد تهرانی

ناشر: دریا/ تعداد صفحات: ۳۵۳

 

«حکمرانی حکیمانه» توصیف و شرحِ منشوری بی‌نظیر از اصولِ حکمرانی و خلافت است.

نام امیرمؤمنان علی علیه السلام و  یاد حکومت کوتاه آن حضرت چنان با توحیدمحوری، آزادی، برابری، دادگری و حقوق انسانی عجین شده است که نمی‌توان از حاکمیت احکام الهی و استقرار توحید سخن به میان آورد و حکومت توحیدمحورانه امیرالمؤمنین علیه السلام را تصور نکرد، نمی‌توان آزادی را تصور کرد و رفتار آزادی‌خواهانه امام علی علیه السلام را تصور نکرد؛ نمی‌توان از برابری سخن گفت و تلاش امام در تحقق برابری انسان‌ها را یاد نکرد؛ نمی‌توان به دادگری اهتمام ورزید و الگوی تمام‌عیار دادگری در حکومت علی علیه السلام را پیش روی ندید؛ نمی‌توان به حقوق انسانی پرداخت و والاترین جلوه‌های پاسداشت حقوق انسانی را در حکومت امام علی علیه السلام بر قلّۀ انسانیت نادیده گرفت.

حکومت امیرمؤمنان علی علیه السلام حکومتی کوتاه بود، ولی آن چه در راه و رسم حکومتی وی در این دوران چهره گشود، همۀ  تاریخ را به نور خود روشن کرد. در این کتاب پس از ذکر مقدماتی دربارۀ معیار و شاخص موفقیت حکومت‌ها و این‌که کدام حکومت حکومتی موفق است، به برخی از شاخص‌های حکومت علوی به عنوان حکومت موفق تاریخ پرداخته شده است؛ شاخص‌هایی نظیر آزادی و آزادی‌گرایی، عدالت و عدالت‌گرایی، انسانیت و انسانیت گرایی، مردم‌سالاری، نفی خودکامگی و خودکامگی‌پذیری، مرزبانی و قانون‌گرایی، نفی اباحی‌گری، حقوق‌مداری، رحمت و محبت ورزی، مدارا و رفق‌ورزی، عدالت و میانه‌روی، صلح‌گرایی.


پول، خدا، بچه‌ها

 پدیدآور: غلامرضا حیدری ابهری

ناشر: جمال/ تعداد صفحات: ۱۶۰

 

کتاب «پول، خدا، بچه‌ها» به آموزش سبک‌زندگی اسلامی در امور مالی می‌پردازد و به سوالات گوناگون مخاطبان در این زمینه پاسخ می‌دهد. هم‌چنین در عین توجه به معارف ناب اهل بیت علیهم السلام برخی اطلاعات جذاب را نیز به خواننده ارائه می‌کند تا مطالعه کتاب برای وی آسان‌تر شود.

نویسنده در این کتاب به مفاهیم مهمی مانند: کسب و کار، رابطه خدا و رزق و روزی و تلاش برای آن، مفهوم پول و انواع آن، خرید و فروش، اسراف و صرفه جویی، کمک به فقیران و ... پرداخته و با زبانی ساده و قابل فهم و با بهره‌گیری از تصاویر رنگی، درک آن را برای کودک آسان کرده است. استفاده از برخی احادیث، داستان‌ها و ضرب المثل‌ها در این موضوع سبب می‌شود تا اثر گذاری آن در ذهن و حافظۀ کودکان بیشتر شود.
کتاب با قصۀ سرگذشت پول از ابتدا تا به امروز آغاز می‌شود و پس از تعریف پول و انواع آن، موضوعات دیگری مطرح می شود. مطالعۀ این کتاب را به تمام بچه‌هایی که می‌خواهند خوب و زود مفاهیم اقتصادی را بیاموزند، پیشنهاد می‌کنیم.


هزار و سیصد و هجده

گردآوری: علی احمد محرابی

ناشر: مرکز اسناد انقلاب اسلامی/ تعداد صفحات: ۵۲۴

 

کتاب «هزار و سیصد و هجده» خاطرات و روزنوشت‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای است که دوره‌های تاریخی گوناگونی از کودکی، نوجوانی، اوضاع خانواده، دوران مبارزه، ریاست جمهوری و رهبری ایشان را  دربر می‌گیرد؛ حوادث مهم تاریخی و ارتباط ایشان با شخصیت‌ها و به خصوص خاطراتی از امام خمینی (ره). ذکر رویدادهای مهم تاریخ معاصر از زبان رهبر انقلاب اسلامی و بیان جزئیاتی که در کتب تاریخی به آن پرداخته نشده است، بر جذابیت این اثر می‌افزاید.
کتاب ۱۳۱۸ را می‌توان خلاصه‌ای از دفتر خاطرات مقام معظم رهبری نامید که متن تصویری و گویای آن، هم‌چون یک فیلم داستانی، از مقابل چشمان خواننده می‌گذرد. روایتی جذاب و خواندنی از ۱۳۱۸ تا بهار ۱۳۹۵.

هر کدام از خاطرات این کتاب عنوانی دارد که خبر از موضوع آن خاطره می‌دهد. برخی از بیانات و مطالبی که در این کتاب ذکر شده، مربوط به جلسات خصوصی ایشان با اشخاص و در ادوار مختلف تاریخی است. سادگی و ایجاز و اختصار این خاطرات، گیرایی و جذابیت موضوعات را دو چندان کرده است. درس‌های بسیار آموزنده‌ای از برگ برگ این کتاب خاطرات می‌توان فرا گرفت. درس‌ها و ناگفته‌هایی که با اشک‌ها و لبخندها همراه هستند و روزهایی را زنده می‌کنند که هرگز در هزارتوی تاریخ گم نخواهد شد.


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 23 خرداد 1398 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

داستان تخیلی

 ماجراهای کارت تنبل

یک روز من از خواب بیدار شدم و از مادرم پرسیدم امروز چند شنبه است؟ مادرم گفت: پنجشنبه. من گفتم: ای وای من ! باید دیروز کتابهای کتابخانه را پس می دادم . زود کارهایم را انجام دادم و لباس پوشیدم و کتاب ها را آماده کردم رفتم سراغ کارتم . به کارتم گفتم پاشو ! الان چه وقت خوابه! کارتم گفت: مگه چیه این قدر عجله داری. گفتم: اِ ... بی خیال . ما دیروز باید به کتابخانه می رفتیم و کتاب ها را پس می دادیم. کارتم گفت: مگه چیه فردا می ریم پس می دیم. کارتم گفت: یا می شود یه کار دیگر کرد من نیایم و تو تنها برو . حتماً لازم است من بیایم. من گفتم: بله خیلی لازم است اگر نیایی اقای کتابدار مثل دفعه ی قبل مرا دعوا می کند. تازه گفت: اگر دفعه ی دیگر کارتت را نیاوری از گروه اخراجت می کنم. کارتم گفت: وای چه خشمگینانه! گفتم : بله الان از جایت بلند شو. من به زور کارتم را بیدار کردم و ما دو تا به کتابخانه رفتیم . آقای کتابدار گفت: چه عجب!

 

نویسنده: محیا کارگران کلاس دوم دبستان


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1398 ساعت:
می پسندم نمی پسندم

ليست صفحات

تعداد صفحات : 20